Pilates

Pilates

Deze les zal tijdelijk ingevuld worden door Nadja Pfister met daarin zo veel mogelijk Pilates houdingen vanuit haar achtergrond als Dynamische hatha yoga docente.
Nadja over dynamische Hatha yoga: “In mijn lessen dynamische yoga, help ik je om weer in contact te komen met je lichaam. Het doel is niet om een perfecte houding aan te nemen, maar om jezelf te ervaren, te voelen en goed naar signalen te luisteren.”

Pilates helpt om de lichaamshouding en de flexibiliteit van het lichaam aanzienlijk verbeteren, de spiertonus en de circulatie bevorderen. De rug en buikspieren worden sterker en soepel.

Voor wie is de Pilates methode geschikt?
Pilates is voor iedereen die bewust met zijn/haar lichaam bezig wil zijn. Het is voor iedereen die zoekt naar een effectieve, eigentijdse manier van bewegen. Pilates is zacht van aard. Concentratie en beheersing spelen een belangrijke rol.

Bij Pilates herhaal je de oefeningen slechts vijf tot tien keer, er is dan geen sprake van het opbouwen van melkzuur in de spieren (dat onbehagelijke, brandende gevoel dat achteraf spierpijn veroorzaakt).

Bij Pilates streven we ernaar om alle oefeningen perfect uit te voeren en bewust te zijn van het totale lichaam en de ademhaling. Je zult, tenzij je voor het eerst traint, in principe geen last hebben van spierpijn. Het uitvoeren van de oefeningen mag nooit vanzelfsprekend zijn of een gewoonte worden. Als je eenmaal een oefeningen onder de knie hebt ga je je concentreren op wàt je precies doet en voelt en probeer je de bewegingen te verbeteren.

 

 

Pilates wordt gegeven door Nadja Alibekova

Docenten