Zenboksen

Doel van deze les is het beter leren voelen van je eigen lichaam en je eigen grenzen waardoor er meer balans ontstaat tussen lichaam en geest.

De les begint met een warming up waarbij op een speelse manier de boks technieken worden gebruikt. Daarna volgt een blok kickboksen op de pads. Pads zijn stootkussens die door een partner worden opgehouden en waarop diverse stoot en traptechnieken kunnen worden beoefent. Bij de les werk je in tweetallen. Beide partners voeren zowel de technieken uit als houden de pads op. Dit betekent dat iedereen ca 15 minuten intensief kickbokst en 15 minuten de pads ophoud. Ook het ophouden van de pads is fysiek zwaar. Ook werken we met stoot en trap kussens.

Doel van deze training is dat de eigen fysieke grenzen worden opgezocht en dat het een positieve manier is om contact te maken met je vuur, met agressie en boosheid. Hierdoor kun je leren hoe je beter je eigen grenzen kunt aangeven en hoe je om kunt gaan met de grenzen van anderen.

Na 3 kwartier boksen gaan we een half uur yin yoga beoefenen.

In tegenstelling tot andere vormen van yoga waarbij vooral het spierweefsel wordt aangesproken, gaat het bij yin yoga om het beïnvloeden van het bindweefsel door langer in één houding te blijven (2 tot 5 minuten).

Yin is de ontspannen manier om het bindweefsel maximaal te belasten. De yin-houdingen zijn vooral bedoeld om het bindweefsel rond de heupen, knieën, enkels, bekken en wervelkolom te beïnvloeden.

De les is geschikt voor mannen & vrouwen, voor zowel beginnende sporters als gevorderden. Iedereen kan op zijn eigen tempo mee doen!

 

Klik hier voor een introductiefilmpje.
 

Olv Jeroen van der Lee